torsdag 30 september 2010

VAD HETER PLATSEN?



Ni vet när man går längs Söderhamnsåns norra sida, vidare mot där ån mynnar ut i Söderhamnsfjärden, förbi Erikshjälpen, Reningsverket med mera? Vad kallas det? Flaket? Många brukar fiska där. Och så kan man gå vidare så man kommer till våtmarkerna. I vilket fall så tycker jag det är himla mysigt att sitta på någon av bänkarna längst ut där. Jag själv brukar ta med mig frukost eller lunch och ha picknick där. Men, som sagt, ett namn på stället vore fint!

UPPDATERING: Efter era kommentarer konstaterar jag att detta helter Granskärsstigen! Okej? Bra!

2 kommentarer:

  1. Granskärsstigen eller Granskärsspåret har jag ofta hört stället kallas för. Flaket säger en del med men det är nog igentligen en benämning på vattnet eller den del av viken som söderhamn ligger i längs kustremsan. Alltså ett ganska stort område! Men du har rätt, det är verkligen ett av Söderhamns smultronställen. Går ofta där med kameran på promenad:)
    tidigare har det varit lite småsvårt att fiska där men nu har ju Kommunen kostat på småbryggor så man kommer lättare ut mot vattenbrynet!!

    SvaraRadera
  2. Jimmy: Tack för svaret! Gränskärsstigen låter himla bra tycker jag. Det är sannerligen ett smultronställe, men det känns lite underskattat och bortglömt... Fint ställe att känna havslukt på.

    SvaraRadera