onsdag 29 september 2010

BAKGRUND.

Hej. Mitt namn är Ingrid Bergström Nilsson. Jag är 21 år och har bott i Söderhamn i hela mitt liv. Söderhamn är en liten kommun med 25 987 invånare. Här är arbetslösheten hög, särskilt bland unga, och ofta hörs negativa tongångar om att det inte händer någonting här, att Söderhamn är en död stad, "Döderhamn". Många äldre verkar tro att alla ungdomar vill flytta härifrån, att vi inte ser någon framtid i Söderhamn.

Detta känner jag dock inte igen mig i. Jag ser massor av möjligheter i denna fina kommun som kan bjuda på så mycket. Och jag tror att många tycker lika som jag.Jag tänker att "det blir vad man gör det till", och försöker leva därefter. Jag vill framhäva Söderhamns alla fina sidor. Jag vill visa att det finns ungdomar som har en positiv syn på Söderhamn.

Därför startar jag denna blogg, WE SHAMN. För att i en liten stad är det lätt att påverka.

5 kommentarer:

  1. Söderhamn är rätt så okej, det ligger ju inte så långt från Ljusne som är centralorten.

    SvaraRadera
  2. Den här bloggen har utrymme för hela Söderhamns kommun!

    SvaraRadera
  3. Super dunder bra sida!!!
    /Syster Stina

    SvaraRadera
  4. Vad lycklig jag blir!
    Sedan jag flyttat upp till norr blir jag kallad 'söderhamn' för att jag tydligen pratar alldeles för mycket om det (fick en söderhamns-vimpel i födelsedagspresent!). Ingrid, kör hårt! Jag kommer absolut att läsa. Jag älskar Söderhamn. Det är fantastiskt på så många sätt och vis. Du gjorde min dag. Tack för att du gör det här!

    /Karin Olsson

    SvaraRadera
  5. Karin: Tack så mycket för peppandet!! Skicka in ett gästinlägg om din kärlek till Söderhamn vettja! weloveshamn@hotmail.com

    SvaraRadera