onsdag 6 oktober 2010

ERIKSHJÄLPEN.

Erikshjälpen
Erikshjälpen
Erikshjälpen
Erikshjälpen
Erikshjälpen
Erikshjälpen
Erikshjälpen
Erikshjälpen
Erikshjälpen
Erikshjälpen
Erikshjälpen
Erikshjälpen
Erikshjälpen
Erikshjälpen
Erikshjälpen
Erikshjälpen
Erikshjälpen
Erikshjälpen

Alla dessa prylar är sånt jag har fyndat på Erikshjälpen här i Söderhamn. Och detta är bara en liten del av allt det blivit genom de år de funnits här. Jag älskar att gå dit och hitta de mest nödvändiga och onödvändiga saker. Om jag är ute efter något särskilt kan jag nästan alltid hitta det på Erikshjälpen. De har ett stort och brett sortiment med allt från porslin till kläder till möbler och mycket däremellan. Jag ser bara fördelar med att handla second hand. Det är den mest miljövänliga shoppingen då man tar vara på det som redan finns istället för att köpa något nyproducerat. Dessutom är det ofta (i alla fall i våra trakter) väldigt billigt. Jag tycker att det är spännande med prylar som har en historia, det känns som att de har hunnit få en själ då (okej, det där kanske låter lite flummigt, men vadå, en ny sak från IKEA känns ju helt klart mer själlös än något som funnits i generationer?). Och! Det här glömmer jag ofta: när man handlar på Erikshjälpen går pengarna till välgörenhet. Hur bra får det bli!?


Klicka här för Erikshjälpens adress och öppettider i Söderhamn.
Klicka här för att läsa mer om organisationen Erikshjälpen.
Klicka här för att komma till min andra bloggs kategori "Loppis, second hand och annat införskaffat". Där finns en del av alla blogginlägg jag gjort om mina second hand-fynd.

7 kommentarer:

  1. Hm..blev lite avundsjuk på väggklockan där..finfin!!:)

    SvaraRadera
  2. ljusen var jättefina, hur mkt kostade dom? :)

    SvaraRadera
  3. jasminkungtoma: Jag har för mig att de kostade 15 kronor.

    SvaraRadera
  4. Vad glad jag blev när jag läste om denna blogg i tidningen! jag gillart! ;)

    Jag har nyligen fyndat på Erikshjälpen med! men gu vad fina saker du har hittat! älskar väsk/portföljen! :)

    SvaraRadera
  5. så sjukt bra initiativ detta! jag blir himlars sugen på att åka till söderhamn måste jag säga! måste bara fråga, hur får du bilderna större i blogspot? jag har tampats men inte lyckats...

    SvaraRadera
  6. Hej! Jag har också problem med bilderna, tycker att det är himla krångligt, mycket lättare att få som man vill på blogg.se.. I alla fall så laddar jag nu upp bilderna på flickr först och sen kopierar jag html-adressen och lägger in i blogginlägget.

    SvaraRadera
  7. Fin, fina saker du hittade, å jättebra ide med bloggen, spännande att kolla! Gerd

    SvaraRadera