måndag 4 oktober 2010

PRESENTTIPS.



Här kommer ett presenttips, allt är inköpt i Söderhamn! Själv gav jag bort detta som en kombinerad födelsedagspresent och utflyttnings/inflyttningspresent till mina vänner Jocke och Agnes.

Present

Glasflaska - Allmänhetens loppis på E-center
Frön (solroskärnor samt svarta och oskalade sesamfrön, sjukt gott till bland annat sallad) i flaskan - Ica Alen
Glasburk som jag gjort till en ljuslykta - Erikshjälpen
Clean cotton-ljus (i lyktan) - Presentboden
Whiskeyflaska - Systembolaget
Glasburk med lock - Erikshjälpen
Chokladbitar i burken - Lillis Smakeri
Silverbricka - Erikshjälpen
(detta slog jag sedan in i cellofan från B.O.K!)

Det tjatas om att vi behöver fler butiker till Söderhamn, stora kedjor som H&M och så vidare. Själv tror jag faktiskt inte att det skulle göra så mycket med cityhandeln, folk lär ändå åka till exempelvis Gävle där utbudet av dessa kedjor alltid kommer att vara större. Nä, jag tycker att man ska ta lärdom av Ljusdal istället. Där har man satsat på att marknadsföra sina unika butiker med brett utbud och personlig service. Jag var där på studiebesök för ett år sedan och gjorde ett blogginlägg om det som jag tycker att ni ska kolla in här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar